Kluczowe obszary działania w marketingu internetowym
Obszerne poradniki na temat tego, jak prowadzić sprzedaż w internecie mogą być zbyt karkołomne dla właścicieli, którym potrzebne jest kilka usług z całego zakresu działania. Należy zatem skupić się na kanałach promocji z największym potencjałem. Do tego niezbędna będzie analiza rynku i ocena, w jakim zakresie najbardziej opłaca się konkurować.
Nie ukrywamy, że niektóre zagadnienia są o wiele bardziej zaawansowane, niż pisze się o tym w przystępnych poradnikach. Przykładowo zaangażowanie zespołu i prowadzenie badań skuteczności powinno być procesem, a nie jednorazowym incydentem.
Drugim ważnym aspektem pracy nad promocją sklepu, czy internetowej strony usługowej jest ścisła współpraca z wykonawcami. Trzeba pamiętać, że właściciel i osoby reprezentujące firmę mają najszerszą wiedzę na temat działania biznesu – wykonawcy usług marketingowych mogą tymczasem żyć innymi realiami i nie koniecznie rozumieć potrzeby swoich klientów, za to dobrze posługują się narzędziami reklamowymi. Wymiana myśli i ścisła współpraca w tym zakresie są niemal konieczne.
Opinii udzielił właściciel firmy: Brandrei
Spośród sprawdzonych usług marketingowych polecamy:
- Rozbudowę ofertowej warstwy strony internetowej lub rozwój działów asortymentu w sklepach internetowych
- Prowadzenie kanałów promocji w mediach społecznościowych
- E-mailing – zarówno do stałych jak i nowo pozyskanych klientów
- Promocję w lokalnych mediach o ile firma funkcjonuje lokalnie
- Pozycjonowanie
- Reklamę w Googlach, na Facebooku
- Content marketing
- Udział w wydarzeniach branżowych
- Kanały komunikacji B2B,
- działania PRowe, networking