Udział w targach – jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Targi nadal pozostają bardzo dobrą formą promocji, z której korzysta wiele firm. Samo uczestnictwo w tego typu imprezie nie jest jednak gwarancją sukcesu, aby można było mówić o powodzeniu, należy wyróżnić się na tle konkurencji. Jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy kilka niezawodnych sposobów.

Promocja

To dość zaskakujące, jednak wciąż można zauważyć, że bardzo wiele firm zupełnie lekceważy promocję zbliżającego się wydarzenia. Warto zdać sobie sprawę, że pozycja w gazetce targowej, to za mało.

Planujesz udział w targach? Poinformuj o tym media. Wykorzystaj też własne kanały komunikacji, jak choćby media społecznościowe. Bez tego Twoja wystawa pozostanie niezauważona przez bardzo dużą liczbę odbiorców, zatem nie zaniedbaj tej kwestii.

Właściwy dobór zespołu

Sytuacja, w której reprezentant firmy wykazuje się bierną postawą, jest niedopuszczalna. Warto zdać sobie sprawę, że biznes bardzo przypomina politykę, każdy uścisk dłoni jest na wagę złota.

Kompletując zespół, który będzie reprezentował firmę na targach, upewnij się, że składa się on wyłącznie z najlepszych specjalistów. Pamiętaj, „marketingowa gadka” nie jest mile widziana w oczach potencjalnych klientów i przyszłych partnerów. Konkretne osoby oczekują konkretów.

Systemy targowe

Do stoiska, w którym będziesz eksponował swoje produkty, warto podejść jak do siedziby firmy i postawić przed nim dokładnie takie same zadania. Czy reprezentacyjne biuro powinno mieścić się w zaniedbanym budynku? Nie? Zatem zwróć też uwagę na stan systemu targowego, z którego korzystasz. Wszelkie ślady zużycia z całą pewnością nie umkną uwadze odwiedzających.

Wybór odpowiedniego stoiska jest niezwykle istotną kwestią, której nie należy zostawiać na ostatnią chwilę. Nawiąż współpracę z profesjonalną firmą, która wykonuje systemy targowe na zamówienie. Ustal potrzeby, przedstaw swoje pomysły i czekaj na efekt.

Nie lekceważ potęgi gadżetów

Badania statystyczne jednoznacznie pokazują, że atrakcyjne upominki są czynnikiem, który zachęca do odwiedzenia stoiska. Zwróć jednak uwagę na słowo „atrakcyjne”, które jest tu kluczem.

Długopisy? Baloniki? Cukierki z firmowym logo? Daj spokój, w ten sposób nie zapiszesz się w pamięci odwiedzających, a jeżeli nawet, to z całą pewnością nie pozytywnie.

Materiały do tekstu udostępniła firma Pola Studio – systemy targowe i wystawiennicze