Telewizja online – na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy?

Coraz więcej osób zamiast korzystać z oferty telewizji kablowych, decyduje się na telewizję online. Podobnie jak w przypadku operatorów telewizji satelitarnej jest w jej ofercie dostęp do bardzo dużej liczby kanałów zarówno polskich, jak i zagranicznych. Oczywiście możliwości i zasięg poszczególnych dostawców różnią się między sobą.  Łączy je jednak możliwość oglądania internetowej telewizji wszędzie tam gdzie mają dostęp do sieci na różnych nośnikach multimedialnych, zarówno telewizorach z dostępem do sieci, laptopach, telefonach, jak i tabletach.    

 

Wybór pakietu w zależności od zainteresowań

Oczywiście, aby mieć dostęp do internetowej telewizji trzeba wykupić określony pakiet u dostawcy. Porównanie ze sobą poszczególnych pakietów różnych dostawców jest jedną z kluczowych kwestii przy jego wyborze. Oczywiście pakiet dobieramy pod kątem naszych potrzeb, czyli tego, jak często i co najchętniej oglądamy. Jeśli ogląda się głównie sport wybór dodatkowo pakietu filmowego jest chybionym pomysłem. Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na jakiej zasadzie u określonego dostawcy można dokupować pakiety i czy w takim przypadku można negocjować stawki. Oczywiście dla rodzin dobrym pomysłem jest zakup poza pakietem podstawowym, także familijnego, jeśli zawiera zarówno treści dedykowane dla dzieci, jak i kanały filmowe dla całej rodziny.

 

Cena i umowa – gwarancja dostępności określonej liczby kanałów

Po wybraniu pakietu trzeba dokładnie przeanalizować jego cenę i przeczytać umowę. Może się bowiem okazać, że promocyjna cena telewizji online jest jedynie przez kilka miesięcy, a nie cały czas trwania umowy. Choć takie praktyki są nieuczciwe ciągle zdarzają się firmy, które w ten sposób próbują naciągnąć swoich klientów. Oczywiście ważny jest również stały dostęp do określonej ilości kanałów. Jeśli w umowie jest taki zapis powinna się znaleźć również gwarancja, że w przypadku niedostępności lub zakończenia nadawania jednego z kanałów, w jego miejsce zostaje wprowadzony inny, najlepiej o podobnej tematyce. Jeśli pakiet internetowej telewizji zostaje okrojony, a klient nie otrzymuje dostępu do innego kanału, powinien mieć możliwość renegocjacji ceny i niższej opłaty za okrojony pakiet.

 

Zasięg telewizji – sprawdź czy sygnał będzie odpowiednio silny

Każda telewizja internetowa może mieć określony zasięg, dlatego koniecznie trzeba sprawdzić czy jest dostępna w naszej miejscowości. Zależne jest to od współpracy tv internetowej z operatorami Internetu. Im większa ilość operatorów z którymi współpracuje, tym rzecz jasna lepszy zasięg. Ważny jest w tej kwestii również rozwój sieci dostępowej NGN, który w niedługim czasie może doprowadzić do większej dostępności poszczególnych usług dostawców tv internetowej. Póki co jednak, trzeba sprawdzać czy telewizja online będzie działać w ramach naszej sieci na określonym obszarze.

 

Ciągłość transmisji danych – komfort oglądania wszystkich, również dynamicznych treści

Niezwykle istotna przy wyborze dostawcy tv internetowej również ciągłość transmisji danych. Wykupienie telewizji, która stale będzie długo się buforować jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Oczywiście istotne jest tu sprawdzenie wymagań sprzętowych i oprogramowania, jakie ma określona telewizja online. Jeśli z naszym sprzętem jest wszystko w porządku, a mimo to wykupiona telewizja nie działa, powinniśmy czym prędzej zmienić dostawcę. Stale przeciążony serwer o słabej przepustowości może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Nie należy więc kupować przysłowiowego kota w worku i sprawdzić te kwestie, zanim zawrzemy umowę z dostawcą internetowej telewizji. Poza zasięgnięciem po informacje u konkretnego dostawcy, pomocne mogą okazać się opinię innych użytkowników. Dla fanów sportu ważna jest również jakość obrazu i dźwięku oraz brak dysproporcji w docieraniu sygnału fonii i obrazu, który często ma miejsce w przypadku kiepskiej jakości usług.

 

Zwrócenie uwagi na powyższe kwestie może pomóc znaleźć odpowiedniego dostawcę internetowej telewizji w naszym regionie. Klarowna informacja i rzeczowe przedstawienie oferty, a także szybkie radzenie sobie dostawcy z ewentualnymi problemami są kluczowymi sprawami.