System targowy narzędziem marketingowym

Udział w targach branżowych lub wystawach ma olbrzymie znaczenie dla budowania wizerunku marki i pozyskiwania nowych klientów. Jest to świetna okazja do nawiązania relacji z grupą docelową, gdyż większość osób odwiedzających targi jest zainteresowana ofertą pojawiających się na nich firm. Co zrobić, by system targowy był sprawnym narzędziem marketingowym?

Odpowiedni dobór systemu targowego

Najważniejsze jest odpowiednie dobranie systemu targowego do formy prezentowania oferty i do sposobu komunikowania się marki z klientem. Systemy targowe dzielą się m.in. na: otwarte jednostronnie, otwarte dwustronnie i wyspowe. Przedsiębiorstwo powinno wybierać otwarte systemy, jeżeli chce nawiązywać partnerskie relacje z klientami, traktując ich jako równych sobie. Jeżeli firmie zależy, aby była postrzegana jako doradca i autorytet w branży lepiej sprawdzą się systemy zamknięte, budujące większy dystans z klientami, jednak pokazujące, że pracownicy przedsiębiorstwa potrafią doradzić każdemu.

Ważne jest zadbanie nie tylko o sam wybór systemu targowego, ale również o to, co znajdzie się w jego wnętrzu. Przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać na targach różnego rodzaju lady wystawiennicze, gabloty, stojaki na foldery i ulotki czy trybunki. Dodatkowo stoisko może być wyposażone w stoliki i krzesła dla odwiedzających, przy których interesanci mogą porozmawiać z doradcami i zapoznać się dokładniej z prezentowaną przez nich ofertą.

Rozpoznawalność i indywidualizm

Targi branżowe gromadzą najczęściej kilkudziesięciu wystawców zajmujących się niemalże identyczną działalnością. Z tego powodu systemy targowe powinny być rozpoznawalne i indywidualne, by klienci szybko zapamiętali, z jaką marką mają do czynienia. Ważne jest zadbanie, aby system targowy był utrzymany w kolorystyce charakterystycznej dla danego przedsiębiorstwa oraz w stylu spójnym ze stroną internetową czy wystrojem sklepów. Dzięki temu po zakończeniu targów konsumentom łatwiej jest rozpoznać ofertę marki i odróżnić ją od oferty konkurencji.

Największe marki, które biorą udział we większości wystaw branżowych nierzadko stawiają na posiadanie własnych systemów targowych. Często ich charakter nie zmienia się przez lata, co sprawia, że konsumenci nie mają wątpliwości co do tego, której marki oferta jest im prezentowana. Jest to niezwykle istotne, by przedsiębiorstwo osiągnęło rynkowy sukces i stało się rozpoznawalne znacznie bardziej niż wcześniej.

Artykuł powstał we współpracy z Pola Studio