Program do mailingu w zwiększeniu otwarć maili

Program do mailingu jest doskonałym sposobem na zwiększenie współczynnika otwarć newsletterów. E-mail marketing może pochwalić się niewiarygodnym zwrotem z inwestycji – z 38$ ROI na każdego wydanego dolara, co czyni go znacznie bardziej efektywnym kosztowo niż prawie każda inna taktyka marketingowa

 

Jest tylko jedna wada większości planów kampanii mailingowych. Jeśli ludzie nie otworzą Twojego newslettera, żadna z dobrych rzeczy w nim zawartych – Twoje dobrze napisane posty na blogu, zniżki i kupony, linki do kanałów społecznościowych – nie trafi nigdzie indziej niż do kosza.

Zwiększenie wskaźnika otwarć newslettera wymaga zwrócenia uwagi na każdy aspekt jego obsługi. Zbudowanie szybkiego newslettera i oczekiwanie, że leady zaczną same napływać, to przepis na katastrofę. Jeśli Twoje liczby są niższe niż byś chciał, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, jak zwiększyć współczynnik otwarć newslettera:

Stwórz przekonujący temat

Temat wiadomości e-mail jest niezwykle ważny. Program do mailingu sprawdzi się w sytuacji pisania linii tematu. Jedne mogą działać lepiej w przypadku konkretnych odbiorców, ale istnieją pewne dobre zasady, którymi powinieneś się kierować pisząc swoje newslettery:

  • Na początku umieść najważniejsze słowa: masz tylko kilkadziesiąt znaków – a na urządzeniach mobilnych jeszcze mniej – aby przedstawić czytelnikom swój newsletter. W pierwszej kolejności umieść w temacie najważniejsze informacje, na wypadek, gdyby zostały one ucięte.
  • Używaj unikalnego, przyciągającego uwagę języka: Twój newsletter będzie tylko jednym z setek maili, które subskrybent otrzymuje każdego dnia. Pomóż swojemu wyróżnić się, używając unikalnych słów, mocnych zdań i komunikatów, motywujących do działania.
  • Zbadaj najbardziej skuteczne słowa kluczowe: nie każde słowo jest równie dobre w przyciąganiu uwagi czytelnika.

Inne wskazówki, które mogą się sprawdzić w przypadku Twojej grupy odbiorców, to między innymi obramowanie tematu w formie pytania, przekształcenie go w listę, pisanie najważniejszego słowa w zdaniu wielkimi literami i/lub podanie terminu. Wymieszaj i dopasuj niektóre z tych pomysłów, aby zobaczyć, co działa sprawdza się najlepiej w przypadku Twojej marki.