Motywacja do uprawiania sportu – jak się za siebie w końcu wziąć?

Codziennie słyszy się o tym, że sport to zdrowie i warto jest się czasami poruszać. Niemniej jednak, ciągle wiele osób nie może się zmusić do tego, aby zapisać się na siłownię, czy choćby pobiegać każdego ranka.

Niestety oglądanie meczy na żywo i zakłady sportowe to nie jest sportowy tryb życia, a tak właśnie definiują go zapaleni kibice. Oczywiście są to skrajnie zabawne przypadki, niemniej jednak szkoda, że świadomość społeczna nie jest większa w zakresie ćwiczeń. Jak więc się motywować i od czego zacząć?

Ustal cel

To jedna z najważniejszych rzeczy, na których powinieneś się skupić, bowiem zawsze jest łatwiej cokolwiek robić, jeśli wiemy do czego dążymy. Jednakże tutaj taka mała uwaga – nie wyznaczaj sobie zbyt dużych celów, których osiągnięcie zajmie Ci wiele tygodni lub miesięcy. Na początek możesz ustalić sobie, że chcesz stracić 2 cm w pasie w ciągu 14 dni. Można także zapisać sobie stratę 1 kilograma wagi tygodniowo itd. Tak naprawdę każdy będzie miał inny cel i nie każdy będzie chciał schudnąć, ale np. zbudować mięśnie, czy poprawić ogólną sprawność organizmu. Z celami jest tak, że kiedy go osiągamy, to pojawia się taka wewnętrzna motywacja, która nie pozwala nam przestać i staramy się jeszcze bardziej. Jest to o tyle dobre, że napędzamy się jeszcze bardziej na dalsze cele i tym samym coraz bardziej widzimy wszystkie zachodzące zmiany.

Zaczynaj od małych rzeczy

Nikt nie każe Ci się od razu zapisywać na siłownię, czy też od razu biegać maratony. Po prostu zacznij robić cokolwiek, czyli możesz codziennie wieczorem wybrać się na 30 minutowy spacer. To wszystko, nie musisz od razu kupować butów do biegania, czy też jakichkolwiek skomplikowanych akcesoriów. Wystarczy Ci po prostu trochę chęci. Stopniowo oczywiście możesz zacząć zwiększać poprzeczkę i realizować sobie coraz śmielsze założenia. Zdecydowanie dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od takich dyscyplin, które lubimy i sprawiają nam przyjemność. Nie ma sensu zmuszać się do biegania, skoro lubisz jeździć na rowerze, ale biegasz, bo wszyscy tak robią. Każdy człowiek jest inny i nie można tutaj opierać się na założeniach dla ogółu i jakichkolwiek schematach. Znacznie lepiej na tym wyjdziesz i być może w końcu faktycznie zmienisz swoje nastawienie do uprawiania sportu. Z pewnością odbije się to pozytywnie na Twoim organizmie i jego zdrowiu.

Comments are closed.