Kluczowe obszary działania w marketingu internetowym

Obszerne poradniki na temat tego, jak prowadzić sprzedaż w internecie mogą być zbyt karkołomne dla właścicieli, którym potrzebne jest kilka usług z całego zakresu działania. Należy zatem skupić się na kanałach promocji z największym potencjałem. Do tego niezbędna będzie analiza rynku i ocena, w jakim zakresie najbardziej opłaca się konkurować.

 

Nie ukrywamy, że niektóre zagadnienia są o wiele bardziej zaawansowane, niż pisze się o tym w przystępnych poradnikach. Przykładowo zaangażowanie zespołu i prowadzenie badań skuteczności powinno być procesem, a nie jednorazowym incydentem.

Drugim ważnym aspektem pracy nad promocją sklepu, czy internetowej strony usługowej jest ścisła współpraca z wykonawcami. Trzeba pamiętać, że właściciel i osoby reprezentujące firmę mają najszerszą wiedzę na temat działania biznesu – wykonawcy usług marketingowych mogą tymczasem żyć innymi realiami i nie koniecznie rozumieć potrzeby swoich klientów, za to dobrze posługują się narzędziami reklamowymi. Wymiana myśli i ścisła współpraca w tym zakresie są niemal konieczne.

Opinii udzielił właściciel firmy: Brandrei

Spośród sprawdzonych usług marketingowych polecamy:

  • Rozbudowę ofertowej warstwy strony internetowej lub rozwój działów asortymentu w sklepach internetowych
  • Prowadzenie kanałów promocji w mediach społecznościowych
  • E-mailing – zarówno do stałych jak i nowo pozyskanych klientów
  • Promocję w lokalnych mediach o ile firma funkcjonuje lokalnie
  • Pozycjonowanie
  • Reklamę w Googlach, na Facebooku
  • Content marketing
  • Udział w wydarzeniach branżowych
  • Kanały komunikacji B2B,
  • działania PRowe, networking