Jak otworzyć firmę i dać się zapamiętać?

Dziś konkurencja na rynku jest ogromna. Dotyczy to niemalże każdej branży. Właściciele firm walczą o uwagę klienta i coraz trudniej jest ją zwrócić. Szczególnie trudne zadanie mają zatem niewielkie firmy, które dopiero wchodzą na rynek. Co mogą zrobić, aby szybko dotrzeć do świadomości konsumentów?

Chwytliwe hasło

Na początku działalności warto zainwestować w reklamę, aby ludzie w ogóle dowiedzieli się o istnieniu nowej firmy. Trzeba wymyślić jakieś dobre, charakterystyczne hasło reklamowe. Bez trudu przypominamy sobie takie hasła wielkich światowych marek, dlatego warto, aby także nasza firma miała jakiś slogan.
Najlepsze byłoby hasło, które zawiera nazwę firmy, nawiązuje do niej albo do ogólnego profilu działalności czy idei, która przyświecała założycielom. Jeśli nie jesteś szczególnie kreatywny, wymyślenie hasła można zlecić dobremu copywriterowi.

Odpowiednia reklama

Do reklamy należy podejść z głową. Jeśli zakładasz firmę budowlaną, pomyśl o ogłoszeniu się w prasie o podobnym profilu. Jeśli właśnie otworzyłeś mały, lokalny sklep – wydrukuj ulotki i wrzuć je do skrzynek w sąsiadujących osiedlach.
Dowiedzieć się o Tobie musi przede wszystkim Twoja potencjalna grupa klientów, dlatego zacznij od określenia, kto to właściwie jest i jaką drogą najefektywniej do nich dotrzesz.

Eventy dla dzieci

Może w dzień otwarcia Twojego sklepu zorganizujesz uroczystość, na którą zaprosisz, dając ogłoszenie w lokalnej prasie i internecie? Szczególnie przyciągające dla klientów są atrakcyjne promocje oraz eventy dla dzieci.
Imprezy dla najmłodszych zawsze przyciągają wiele rodzin. Możesz zatrudnić wielką „maskotkę” firmy, zorganizować dużo baloników i malowanie twarzy.
Dzięki takiej akcji, Twoja firma od razu będzie się dobrze kojarzyć klientom i chętnie do niej wrócą.

Promocje

Oprócz eventów dla dzieci, do odwiedzenia nowego sklepu bardzo zachęcają promocje. Niektóre firmy organizują na przykład upominki dla pierwszych stu klientów albo atrakcyjne zniżki w cenach towaru.
Przemyśl dokładnie, co możesz zaoferować, aby zachęcić klientów do zakupów, ale jednocześnie nie być stratnym.

Eventy dla dzieci, atrakcyjne promocje, reklama i slogan – wszystko to od lat stosują setki marek. Koniecznie pomyśl więc zatem również o tym, czym wyróżni się Twoja firma na tle innych. Co sprawi, że zostanie od razu zapamiętana i to jako ta lepsza od konkurencji? Opracuj dobrą strategię, aby przyciągnąć klientów i aby oni u Ciebie pozostali. Kluczem do sukcesu jest baczne wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów i szybkie odpowiadanie na nie.