Estetyka w reklamie

Współczesny rynek dóbr i usług jest bardzo szeroki. Konkurencja niemalże w każdym obszarze jest ogromna. Nie da się zatem dziś prowadzić biznesu, którego nie będziemy reklamować. Klienci muszą dowiedzieć się o istnieniu naszej firmy, aby w ogóle zechcieli do nas trafić. Jaka powinna być dobra reklama? Zapadająca w pamięć, oryginalna, wyróżniająca się czymś na tle innych. O tych właściwościach pamiętają w zasadzie wszyscy. Nie każdy jednak odpowiednio dba o to, aby reklama była również ładna i estetyczna. Czasem można odnieść wrażenie, że jakiś ulotki czy plakaty były robione na szybko, niestarannie, mimo że ktoś zapewne spędził nad ich projektem sporo czasu. Dlatego w tworzeniu reklamy własnego biznesu warto zwrócić uwagę właśnie na ten aspekt estetyczny, który dla wielu klientów jest niezwykle ważny.

Ładne zdjęcia

Podstawą ładnej reklamy często są piękne zdjęcia. Nie każdy właściciel firmy decyduje się na zatrudnienie profesjonalnego fotografa i wykonanie sesji swoim produktom czy wnętrzom. Jednak nawet samodzielnie, robiąc fotografie swoim aparatem i niewielkim kosztem można zadbać o to, aby były one przyjemne dla oka klienta.
Zadbajmy o jednolite, jasne, najlepiej białe tło, kiedy fotografujemy produkty, a także odpowiednie oświetlenie. Najładniejsze zdjęcia wychodzą przy świetle dziennym, fotografowie polecają korzystanie z tego porannego słońca. Na zdjęciach nie powinny znajdować się żadne dodatkowe, niepotrzebne przedmioty ani cienie czy odbicie fotografa.
Warto również zwrócić uwagę na rozdzielczość zdjęć. Nie powinna być ona zbyt niska. Najlepiej wykonujmy najlepsze zdjęcia, jakie może zrobić sprzęt, którym dysponujemy, nawet ze świadomością, że tak dobrych jakościowo fotografii zmieści się na karcie niewiele. Dobrze jest też zainstalować darmowy program graficzny i dokonać w nim lekkich modyfikacji zdjęcia tak, aby było jeszcze atrakcyjniejsze – zmianę kontrastu, jasności czy zintensyfikowanie kolorów. Nie zajmie nam to wiele czasu, a efekt może okazać się naprawdę przyzwoity.

Hot stamping

Jak zaprojektować ofertę, aby nawet jej oprawa graficzna była dla potencjalnych klientów zachęcająca? Dobrym pomysłem jest sięgnięcie po hot stamping. Jest to metoda uszlachetniania druku, dzięki czemu oferta może wyglądać dużo bardziej ekskluzywnie, a, co za tym idzie, budzić luksusowe skojarzenia z naszą marką. Szczególnie warto więc zainwestować w hot stamping w materiałach promocyjnych marek kosmetycznych, hoteli czy restauracji, które chcą uchodzić za luksusowe.

Comments are closed.