Ekologia w biznesie

Pojęcie ekologicznego podejścia do biznesu to pewna nowość na polskim rynku. Dbałość o środowisko naturalne oraz zachowania proekologiczne zostały niejako wymuszone na polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych. Okazuje się jednak, iż bycie eko w skali biznesowej również stało się modne – jak to miało miejsce w przypadku codziennego życia. Jak przedsiębiorstwa dopasowują się do ostrzejszych przepisów prawa? Czy zmiany te przeszły łagodnie, czy też wymagały dostosowania zakładów pracy do nowych wymagań?

Z pewnością wiele zmian dotyczących utylizacji mogło wpłynąć na zwiększenie rachunków za wywóz śmieci. Konieczne jest również ich segregowanie. Wiele przedsiębiorstw wykorzystuje znaczne ilości wody, oddając zanieczyszczone ścieki, W tym wypadku wzrosła opłata za ścieki, co z pewnością było nie na rękę niejednemu przedsiębiorcy. kolejnym problemem może być utylizacja odpadów nienormowanych, np. tych,

które wymagają specjalistycznej obróbki czy transportu. Niemniej jednak obowiązkiem przedsiębiorcy było spełnienie tego wymagania. Znacznie wzrosła również świadomość segregacji w samych biurach. Wiele mówi się o oszczędności papieru oraz konieczności ograniczania wydatku energii elektrycznej. Zastosowanie np. żarówek LED-owych pozwoliło na znaczne oszczędności, nie tylko prądu, ale również pieniędzy.

Rozwiązania nietypowe, czyli jak budować swój wizerunek?

Coraz więcej firm zwraca uwagę na to, iż również jakoś materiałów reklamowych jest brana pod lupę potencjalnych kontrahentów, klientów, etc. Nawet torebki reklamowe muszą być ekologiczne, bo rozpoczęła się swoista walka na oryginalny design oraz wykorzystanie nietypowych materiałów. Przodują oczywiście projekty “eko”, które wykorzystują zagadnienie ochrony środowiska, jak również wykorzystanie odpowiedniego opakowania, również w wersji chroniącej środowisko.

Z krajów takich jak Holandia przyszłą do Polski moda na tworzenie katalogów, folderów i innych materiałów do czytania na papierze pochodzącym z recyklingu. To świetny pomysł, gdyż nie dość, iż pozwala to na udział w ochronie środowiska, ale przede wszystkim produkty takie są nieco inne od zazwyczaj wykorzystywanego, błyszczącego papieru. Papier pochodzący z recyklingu jest matowy, gruby i z pewnością zwraca uwagę. Pozwala też na znacznie wygodniejsze czytanie, gdyż matowa powierzchnia nie odbija światła. Takie katalogi tworzyć można w zróżnicowanych formatach.

Website: